Візитка шкільної бібліотеки



Історія загальноосвітньої школи I – III ступенів №2 бере свій початок з 1903 року, звідтоді як на території Вербівської сотні за рішенням Гуляйпільського земства була побудована і почала свою роботу друга земська народна школа.У школі вивчались такі предмети: Закон Божий, який читав місцевий піп, чистописання, арифметика,історія. 
В 1940 році силами місцевих колгоспів «Ударник» та «Заповіт Леніна» побудували новий двоповерховий корпус школи, яку реорганізували у середню. 
Відступаючи у вересні 1943 року, фашисти підпалили школу. Лише завдяки відвазі місцевих людей і особливо вчительки молодших класів Таїсії Іванівни Приходько частину парт та шкільного майна вдалося врятувати. З1943 по 1951 роки школа була семирічною. В 1957 році в бібліотеці налічувалось 6508 екземплярів книг, та 6035 підручників.
А вже з 25 жовтня 1948 року Гуляйпільський райфінвідділ затвердив штатну одиницю і ставку бібліотекаря при Вербівській семирічній школі. Бібліотекарем стала працювати Галина Володимирівна Кириченко. Багато років у цій бібліотеці пропрацювала Жовніренко Віра Іванівна. 
Бібліотека нині стоїть на етапі змін та перетворень, яких вимагають реалії сьогодення. Шкільна бібліотека є структурним підрозділом школи, який здійснює бібліотечно-інформаційне, культурно-просвітницьке забезпечення навчально-виховного процесу. Станом на 01.10.2021року у школі навчаються 160 дітей. З 2014 року шкільним бібліотекарем працює Мироненко Олена Анатоліївна. Свою роботу вона організовує спільно з педагогічним колективом відповідно до планів роботи і регламентуючої документації. 
Книгозбірня КЗ "Гуляйпільська ЗОШ І - ІІІ ступенів №2" ГМР - класична за характером діяльності. У 2019 році реконструйована в сучасну бібліотеку. Придбані нові стелажі, зручні полиці для книг, бібліотечний стіл, стіл для творчих занять з учнями. Вікна в бібліотеці замінені на металопластикові. Нове покриття підлоги (лінолеум). Старі плафони (освітлення) замінені на сучасні. Архітектурний проект включає в себе новий, більш доступний простір. Сучасний дизайн та інтер’єр приваблюють школярів зручністю та комфортом. Бібліотека має один абонемент для обслуговування читачів, дві зони для творчості, де користувач може відпочити, розвиватися та вдосконалювати свої здібності, та зону для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. Продовжується робота по облаштуванню та матеріально-технічному забезпеченню бібліотеки.
Протягом 2019 - 2020 навчального року продовжувалося формування бібліотечного фонду, який відповідав би за змістом освітнім, виховним та інформаційним потребам, а також забезпечував бібліотечне обслуговування учнів та вчителів.


Бібліотека оснащена персональним комп’ютером 2019 року випуску з відповідним ліцензійованим системним і прикладним забезпеченням для створення текстових, графічних, аудіо, відео матеріалів, а також антивірусними, антиспамовими та іншим захисними програмами, є вихід до мережі Інтернет, використовується електронна пошта. 
Важливу роль в професійній діяльності бібліотекаря сьогодні відіграє використання мережі Інтернет. Сайти, блоги або сторінки бібліотеки, створені за допомогою різних інтернет - ресурсів – перспективні форми інформування учасників освітнього процесу, які дозволяють швидко доносити інформацію, повідомляти про нові надходження. Використання сервісу сприяє модернізації діяльності бібліотеки, популяризації книги, заохочення до читання. Відкриття тематичних книжкових виставок, проведення заходів, тощо підвищують престиж бібліотеки.  Бібліотекар Мироненко О.А. протягом навчального року здійснювала системну, цілеспрямовану допомогу школярам в успішному засвоєнню навчальних програм, розвитку їх творчого мислення, пізнавальних інтересів і здібностей з використанням бібліотечного ресурсу; удосконалювала традиційні й нові бібліотечні технології; використовувала різні форми проведення масових та інформаційних заходів. Безпосереднім результатом творчого пошуку оригінальних ідей, форм, методів бібліотечного обслуговування є використання різноманітних бібліотечних і педагогічних технологій. Серед освітніх технологій, які використовує бібліотекар є: 
  • інтерактивна – робота в малих групах, рольові та імітаційні ігри, ток-шоу, дебати, впровадження яких у практичну діяльність бібліотеки сприяє встановленню тісної взаємодії між бібліотекарем і читачами, пожвавлює й осучаснює процес спілкування, підвищує результативність цього процесу;
  • ігрові та квест технології, завдяки використанню яких розвивається активне пізнання, мислення читачів, вони вчаться долати проблеми та труднощі, а саме: вирішують проблеми, застосовують свої знання на практиці у нестандартних ситуаціях, тобто актуалізують їх, вчаться мислити логічно, розвивають свої інтерактивні здібності;
  • технологію особистісного розвитку дитини засобами взаємодії різних видів мистецтв, що сприяє формуванню різнобічно розвиненої особистості читачів, розкриттю їх творчого потенціалу;
  • проектну технологію, завдяки якій читачі діляться життєвим досвідом, співпрацюють між собою, спрямовують свої дії на досягнення певного результату, набувають уміння користуватися джерелами інформації;
Крім того, у бібліотеці школи постійно проводяться різноманітні заходи: вікторини, літературні конкурси, виставки малюнків до прочитаних творів, марафони, на яких діти обговорюють та діляться думками про прочитані книги. 
Велика увага приділяється національно-патріотичному вихованню: 
  • Оформлення книжкової виставки до першого уроку «Україна – це ми!».
  • Оформлення книжкової виставки до 153-річниці від дня народження першого президента України, визначного державного і громадського діяча Михайла Грушевського. 
  • Добірка матеріалів для учнів, учасників національно-патріотичного конкурсу «Сокіл- Джура»
  • Оформлення книжкової виставки «Подвигу жити в віках». 
  • Добірка літератури з теми «Свіча пам’яті» (до Дня пам’яті жертв Голодомору та політичних репресій). 
  • Оформлення експрес-інформації «День пам’яті героїв Крут». 
  • Проведення бібліотечних уроків, годин пам’яті до дня Соборності України та дня пам’яті героїв Крут. 
  • Оформлення тематичної полички, добірка матеріалів до проведення заходів, приурочених Революції гідності та подіям на Сході України у 2014 р.
  • Оформлення тематичної полички «Знай, люби, бережи історію свого народу» (до дня українського козацтва) тощо. 

Для більш зручного користуваня виготовлені теки:
«Мій рідний край моя історія жива» 
«Національна символіка» 
«Відлуння десятиліть» 
«Вічне слово Шевченка» 
«Українська хата» 
«В чудовому світі казки» 
«За здоровий спосіб життя» 
«Таємниці Всесвіту» 
«День Соборності України» 
«Герої Крут» 
«Чорнобильська трагедія» 
«Калинова сопілка» 
« Усвіті цікавого»

Правила поведінки учнів у шкільній бібліотеці
1. Увійшовши до бібліотеки, привітайся з усіма. 
2. Прочитану книгу не кидай, а акуратно поклади на стіл. 
3. Чітко й виразно назви свій клас і прізвище, щоб бібліотекар швидше знайшов твій формуляр. 
4. Обираючи нову книгу все роби акуратно, книги не розкидай. 5. Якщо ти взяв книгу з полиці для перегляду, залиш на її місці закладку. 
6. Якщо забув, на яке місце треба поставити книгу, поклади її на стіл – це краще, ніж поставити неправильно.
7. Попроси бібліотекаря записати в формуляр обрану книгу. 
8. Книгу не можна затримувати більше визначеного терміну (10 днів), тому що читачів у бібліотеці багато, а книга потрібна всім. 9. Книгу треба обгортати, щоб вона не бруднилася, вкладати в неї закладки. 
10. Не можна загинати аркуші в книгах, читати під час їжі, робити позначки на сторінках. 
11. У бібліотеці не смійся, не кричи, не бігай. 
12. Ідучи, обов’язково попрощайся.

Немає коментарів:

Дописати коментар