ЗАПОВІДІ ЧИТАЧА
Пам'ятай, що читання - одна з найважливіших, найпотрібніших, найсерйозніших робіт, не « між Іншим» .
Навчися користуватися змістом ,
Хоча б одну з читаних тобою останнім часом книг - читай з закладкою, помітками олівцем, повертайся іноді до прочитаного.
Не залишай книгу недочитаною без серйозних причин .
Закриваючи книгу ( навіть прочитавши тільки частину її), подумай , що запам'яталося, схвилювало, налякало , утішило, вразило, здивувало.
Постарайся самостійно розібратися у всьому пояснення незрозумілих слів шукай у тлумачних словниках.
Книга добре і надовго запам'ятовується зміст розповісти другові , батькам.
ПРАВИЛА ЧИТАННЯ
- Намагайся читати вголос , не поспішай , вдумуйся у зміст прочитаного.
- Зверни увагу на те, як поводяться герої книг, вчися у них доброму.
- Коли закриватимеш книгу , подумай чого вона тебе навчила.
- Вмій берегти книгу
ЯК РОЗПОЧАТИ ЧИТАННЯ
- Перед читанням ознайомся з загальною побудовою книги.
- Подивись титульну сторінку: на ній ти знайдеш назву книги, прізвище автора та художника, де, коли і ким видана книга.
- Познайомся із заголовком книги .
- Якщо в книзі є передмова, прочитай її.
Як читати книжку
2. Внутрішньо налаштуйтесь на читання . Не поспішай , не «ковтай» зміст книжки , а читай уважно вдумливо , намагайся запам ' ятати прочитане.
3. Зміст треба осмислювати . Не можна допускати механічного фіксування тексту.
4. Вчитись читати швидко , не проговорюючи про себе охоплюй поглядом цілі фрази , речення.
5. Для свідомого сприйняття прочитай передмову . Перегортаючи сторінки , обміркуй заголовки.
6. Коли чогось не розумієш не поспішай гукати на допомогу інших . Спочатку сам розібратись . Користуйся словниками, довідниками .
7. Роби помітки , виписки , за потребами склади план.
8. Найцікавіше запам'ятай . Порівнюй прочитане з уже відомими фактами , знайди місце в системі знань.
9. Не пропускай у книзі описів природи,описи інтер'єру, що оточують героїв. Вони допоможуть краще зрозуміти характер героя,хід подій,
10. Прочитавши книгу , обміняйся думками і враження про неї з друзями , дай оцінку . Згадай основні образи, події, думки 11. Зроби відповідні записи про книжку у читацькому щоденнику.
Для ознайомлення із загальним змістом книги
необхідно прочитати:
- титульну сторінку - прізвище автора , заголовок рік видання;
- анотацію,вміщено на зворотньому боці титульної сторінки ;
- передмову або вступ.
Під час читання звернути увагу:
- на назви окремих розділів , частин , параграфів тощо;
- вдумливо ставитись до слів і словосполучень , виділених різними шрифтами;
- з ' ясувати значення незрозумілих слів за допомогою словників та енциклопедій;
- звернути увагу на посилання і одразу ж уважно прочитати пояснення.
Для засвоєння змісту прочитаного необхідно:
- поділити прочитаний матеріал на частини , виділити в них найголовніше;
- скласти план , тематичні виписки , тези або конспект.
- усвідомити, чого нового навчила вас книжка.
Як конспектувати книжку,статтю.
Конспект - це стислий виклад змісту статті чи книжки . Від тез конспект відрізняється тим , що поряд з основними відомостями тексту в ньому коротко наводяться докази цих положень і висновки.
Види конспектів:- текстуальний : основні положення твору , докази і висновки передаються словами автора , тобто цитатами;
- вільний - це переказ основного змісту книги своїми словами;
- змішаний - найчастіше використовуваний вид , при якому вільний переказ змісту поєднується із цитуванням.
Правила конспектування:
- Запиши автора і назву статті чи книжки , яку конспектуєш . виділи їх більшим шрифтом.
- Під час конспектування статті запиши , в якому журналі,збірнику або в якій газеті її вміщено.
- Складай конспект після того , як продумав план тексту.
- Записуй тільки основне : спочатку головну думку , потім докази і приклади.
- Намагайся , щоб записи були чіткими , змістовними і лаконічними . Для цього використовуй схеми, таблиці.
- Для зручності користування конспектом підкреслюй найважливіші думки , навіть окремі фрази , словосполучення , слова ; до розділів і підрозділів підбирай заголовки.
- Цитуй правильно і точно , зазначай сторінку, з якої взято цитату. .
- Роби помітки ,які виявляють твоє ставлення до того , що конспектуєш . Використай для цього умовні позначки, а також подані нижче :
- Знак оклику на полях - дуже добре ;
- Знак питання - здивування , незгода з автором , нерозуміння якоїсь думки.
- Вчися конспектувати відразу начисто.
ЯК ПИСАТИ ВІДГУК ПРО ПРОЧИТАНУ КНИГУ?
ВІДГУК-ЦЕ ВАША ВЛАСНА ДУМКА ПРО ЗМІСТ КНИГИ, ОЦІНКА ЇЇ ПОЗИТИВНИХ І НЕГАТИВНИХ ЯКОСТЕЙ.
- Обов'язково вкажіть автора і назву книги.
- Тема і основна думка твору.
- Де і коли відбуваються зображені у ньому події .
- Запишіть, які епізоди викликали у вас найсильніші враження.
- Вкажіть, що сподобалося,а що ні і чому?
- Напишіть про героїв книги, їхні вчинки,цікаві випадки.
- Зверніть увагу на мову твору, оформлення книги.
- Вкажіть чим збагатив вас твір, над якими питаннями змусив задуматися, чи допомогли вам під час читання ілюстрації.
- Виберіть форму вашого відгуку.
- Визначте стиль вашого відгуку.
- Подбайте , щоб у заголовку було виражено основну думку.
ЯК ПРАЦЮВАТИ З ХУДОЖНЬОЮ ЛІТЕРАТУРОЮ
- Читай книгу з олівцем в руці. Якщо книга власна, то можна олівцем робити позначки на полях у тих місцях , які тебе зацікавили .
- Читай швидко але уважно .
- Прочитавши книгу , подумай над її головними ідеями , над описаними в ній подіями, фактами.
- Зроби записи про те, що здалося важливим у прочитаній книзі.
- Веди щоденник прочитаних книг.
ЯК ВЕСТИ ЩОДЕННИК ЧИТАЧА
1. Прочитавши книгу ,подумай над її змістом і як слід розберися у ній.2. Запиши у щоденнику автора, назву книги .
3. Коротко напиши , про що говориться у ній, хто головний герой.
4. Напиши , хто з дійових осіб тобі найбільше сподобався і чому.
5. Чого вчить ця книга?
Немає коментарів:
Дописати коментар