Поради читачам

ЗАПОВІДІ ЧИТАЧА 
Пам'ятай, що читання - одна з найважливіших, найпотрібніших, найсерйозніших робіт, не « між Іншим» . 
Навчися користуватися змістом , 
Хоча б одну з читаних тобою останнім часом книг - читай з закладкою, помітками олівцем, повертайся іноді до прочитаного. 
Не залишай книгу недочитаною без серйозних причин . 
Закриваючи книгу ( навіть прочитавши тільки частину її), подумай , що запам'яталося, схвилювало, налякало , утішило, вразило, здивувало. 
Постарайся самостійно розібратися у всьому пояснення незрозумілих слів шукай у тлумачних словниках. 
Книга добре і надовго запам'ятовується зміст розповісти другові , батькам. 

ПРАВИЛА ЧИТАННЯ
  • Намагайся читати вголос , не поспішай , вдумуйся у зміст прочитаного.
  • Зверни увагу на те, як поводяться герої книг, вчися у них доброму.
  • Коли закриватимеш книгу , подумай чого вона тебе навчила.
  • Вмій берегти книгу
ЯК РОЗПОЧАТИ ЧИТАННЯ
  • Перед читанням ознайомся з загальною побудовою книги.
  • Подивись титульну сторінку: на ній ти знайдеш назву книги, прізвище автора та художника, де, коли і ким видана книга.
  • Познайомся із заголовком книги .
  • Якщо в книзі є передмова, прочитай її.


Як читати книжку 

1. Пам'ятай : читання - одне з найголовніших завдань у самоосвіті , ставитись до нього треба серйозно.
2. Внутрішньо налаштуйтесь на читання . Не поспішай , не «ковтай» зміст книжки , а читай уважно вдумливо , намагайся запам ' ятати прочитане. 
3. Зміст треба осмислювати . Не можна допускати механічного фіксування тексту. 
4. Вчитись читати швидко , не проговорюючи про себе охоплюй поглядом цілі фрази , речення. 
5. Для свідомого сприйняття прочитай передмову . Перегортаючи сторінки , обміркуй заголовки. 
6. Коли чогось не розумієш не поспішай гукати на допомогу інших . Спочатку сам розібратись . Користуйся словниками, довідниками . 
7. Роби помітки , виписки , за потребами склади план. 
8. Найцікавіше запам'ятай . Порівнюй прочитане з уже відомими фактами , знайди місце в системі знань. 
9. Не пропускай у книзі описів природи,описи інтер'єру, що оточують героїв. Вони допоможуть краще зрозуміти характер героя,хід подій, 
10. Прочитавши книгу , обміняйся думками і враження про неї з друзями , дай оцінку . Згадай основні образи, події, думки 11. Зроби відповідні записи про книжку у читацькому щоденнику. 


Для ознайомлення із загальним змістом книги 
необхідно прочитати: 
  • титульну сторінку - прізвище автора , заголовок рік видання; 
  • анотацію,вміщено на зворотньому боці титульної сторінки ; 
  • передмову або вступ. 
Під час читання звернути увагу: 
  • на назви окремих розділів , частин , параграфів тощо; 
  • вдумливо ставитись до слів і словосполучень , виділених різними шрифтами; 
  • з ' ясувати значення незрозумілих слів за допомогою словників та енциклопедій; 
  • звернути увагу на посилання і одразу ж уважно прочитати пояснення. 
Для засвоєння змісту прочитаного необхідно: 
  • поділити прочитаний матеріал на частини , виділити в них найголовніше; 
  • скласти план , тематичні виписки , тези або конспект. 
  • усвідомити, чого нового навчила вас книжка. 
Як конспектувати книжку,статтю. 

Конспект - це стислий виклад змісту статті чи книжки . Від тез конспект відрізняється тим , що поряд з основними відомостями тексту в ньому коротко наводяться докази цих положень і висновки. 
Види конспектів:
- текстуальний : основні положення твору , докази і висновки передаються словами автора , тобто цитатами;
- вільний - це переказ основного змісту книги своїми словами;
- змішаний - найчастіше використовуваний вид , при якому вільний переказ змісту поєднується із цитуванням.
Правила конспектування:  
  • Запиши автора і назву статті чи книжки , яку конспектуєш . виділи їх більшим шрифтом.
  • Під час конспектування статті запиши , в якому журналі,збірнику або в якій газеті її вміщено.
  • Складай конспект після того , як продумав план тексту.
  • Записуй тільки основне : спочатку головну думку , потім докази і приклади.
  • Намагайся , щоб записи були чіткими , змістовними і лаконічними . Для цього використовуй схеми, таблиці.
  • Для зручності користування конспектом підкреслюй найважливіші думки , навіть окремі фрази , словосполучення , слова ; до розділів і підрозділів підбирай заголовки.
  • Цитуй правильно і точно , зазначай сторінку, з якої взято цитату. .
  • Роби помітки ,які виявляють твоє ставлення до того , що конспектуєш . Використай для цього умовні позначки, а також подані нижче :
  • Знак оклику на полях - дуже добре ;
  • Знак питання - здивування , незгода з автором , нерозуміння якоїсь думки.
  • Вчися конспектувати відразу начисто.

ЯК ПИСАТИ ВІДГУК ПРО ПРОЧИТАНУ КНИГУ? 

ВІДГУК-ЦЕ ВАША ВЛАСНА ДУМКА ПРО ЗМІСТ КНИГИ, ОЦІНКА ЇЇ ПОЗИТИВНИХ І НЕГАТИВНИХ ЯКОСТЕЙ. 
  • Обов'язково вкажіть автора і назву книги.
  • Тема і основна думка твору.
  • Де і коли відбуваються зображені у ньому події .
  • Запишіть, які епізоди викликали у вас найсильніші враження.
  • Вкажіть, що сподобалося,а що ні і чому?
  • Напишіть про героїв книги, їхні вчинки,цікаві випадки.
  • Зверніть увагу на мову твору, оформлення книги.
  • Вкажіть чим збагатив вас твір, над якими питаннями змусив задуматися, чи допомогли вам під час читання ілюстрації.
  • Виберіть форму вашого відгуку.
  • Визначте стиль вашого відгуку.
  • Подбайте , щоб у заголовку було виражено основну думку.
ЯК ПРАЦЮВАТИ З ХУДОЖНЬОЮ ЛІТЕРАТУРОЮ
  • Читай книгу з олівцем в руці. Якщо книга власна, то можна олівцем робити позначки на полях у тих місцях , які тебе зацікавили .
  • Читай швидко але уважно .
  • Прочитавши книгу , подумай над її головними ідеями , над описаними в ній подіями, фактами.
  • Зроби записи про те, що здалося важливим у прочитаній книзі.
  • Веди щоденник прочитаних книг.
ЯК ВЕСТИ ЩОДЕННИК ЧИТАЧА

1. Прочитавши книгу ,подумай над її змістом і як слід розберися у ній.2. Запиши у щоденнику автора, назву книги .
3. Коротко напиши , про що говориться у ній, хто головний герой.
4. Напиши , хто з дійових осіб тобі найбільше сподобався і чому.
5. Чого вчить ця книга?

Немає коментарів:

Дописати коментар